علی اصغر امیری
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
گرایش رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
ایمیل: aliamiri[@]ut.ac.ir
موبایل: 09108008072
رفتار سازمانی
گاهنوشتها به مطالب مربوط به مدیریت و سازمان اختصاص دارد که بیشتر دیدگاهها و برداشتهای خودم هستند.
احتمالا طی سال های اخیر واژهی هدهانتینگ رو خیلی شنیدیم یا در کلام و نوشتارمون به کار گرفتیم.
اما هدهانتینگ واقعاً چیه و کجاها کاربرد داره؟ آیا همین که افرادی که توی شرکتهای دیگه دارن کار می کنن رو انتخاب کنیم و بهشون پیشنهاد حقوق و مزایای بیشتر و شرایط کاری بهتر و پست بالاتر بدیم، داریم هدهانتینگ می کنیم؟!
گاهی پیش میاد افراد بهم مراجعه میکنن و میگن که موضوع برای پایان نامه ارشد یا تز دکتری بهشون معرفی کنم!
من دو نکته رو براشون برجسته میکنم:
اول اینکه به نظر من پروسهی یافتن موضوع (به قول ساندرز ایدهی) پژوهش، خودش نیمی از مسیر توسعهی فردی به عنوان یک پژوهشگره!
دوم اینکه، موضوعات هرگز کهنه و قدیمی نمیشن!
تست شخصیت MBTI یا آزمون شخصیت مایرز و بریگز، یکی از معروفترین آزمونهای شخصیتی در آمریکا میباشد که اخیراً به دلیل رسانهای شدن برخی ایرادات در معرض انتقادات شدیدی قرار گرفته است، زیرا شواهد قابل توجهی نشان میدهد که نتایج آزمون عمدتاً بی معنی است. ولی با این وجود MBTI همچنان به طور گسترده توسط شرکتها و مراکز حرفهای در سراسر جهان استفاده میشود.
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
گرایش رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
ایمیل: aliamiri[@]ut.ac.ir
موبایل: 09108008072